Za medije

U susret regionalnom summitu poduzetnika srednje i jugoistočne Europe „300 najboljih“

Regionalni summit poduzetnika srednje i jugoistočne Europe (RSP) „300 NAJBOLJIH“

Regionalni summit poduzetnika srednje i jugoistočne Europe (RSP) „300 NAJBOLJIH“ predstavlja događaj na vrhu svih onih koji na bilo koji način, dirketno ili indirektno, doprinose razvoju i kreiranju pozitivne slike o poduzetništvu. RSP „300 NAJBOLJIH“ okupit će na jednom mjestu, u Dubrovniku (Hrvatska), osobe koje predvode ekonomski i društveni razvoj, koje u svaki privredni i ekonomski sistem unose ogromnu količinu vlastite energije i stvaralačke kreativnosti te znanja, talenta i sposobnosti da stvaraju i predvode... da druge motiviraju na stvaralački rad.


Ideje i akcije poduzetnika predstavljaju temeljni generator svakog ekonomskog razvoja, pri čemu se nesebično i vizionarski stvara okvir za sveukupan društveni napredak i socijalnu stabilnost.


ZAŠTO REGIONALNI SUMMIT PODUZETNIKA „300 NAJBOLJIH“ ?

Poduzetništvo ima nemjerljiv značaj za ekonomski i sveukupan društveni razvoj. Međutim, prema njemu i poduzetnicima, društvo se, neopravdano, ne odnosi na takav način.

To je tako, jer, prije svega, poduzetništvo nije dovoljno i kvalitetno promovirano kao:

  • temeljni generator razvoja;
  • siguran generator zapošljavanja;
  • pouzdan generator razvoja društvene nadgradnje;
  • nezamjenljiv generator izgradnje društva optimizma;
  • jedini dugoročni i realni generator socijalnog / društvenog blagostanja.

Poduzetništvo pokreće društvo. Ono ga čini sadržajnijim. Kada bi bilo više odvažnih da postanu poduzetnici, ni jedno društvo ne bi imalo nezaposlenih, više bi se proizvodilo, stvaralo bi se više nove vrijednosti, ne bi bilo siromašnih, preduprijedile bi se društvene devijacije... Poduzetništvo održava ravnotežu. Poduzetnici su zaslužni što imamo fondove, što razvijamo kulturu, sport, zdravstvo, obrazovanje, nauku...


Poduzetništvo je temelj razvoja zajednice a poduzetnici su njeni graditelji.


Zbog toga ćemo, kroz Projekt „300 NAJBOLJIH“:

  • poduzetništvo razvijati;
  • predstavljati dobre poduzetničke primjere i prakse;
  • promovirati značaj poduzetništva;
  • nagrađivati najbolje;
  • podsticati i druge da se odvaže - da doprinesu sebi, svojoj porodici i svojoj zajednici !

CILJEVI PROJEKTA

OPĆI CILJ

Opći cilj projekta Regionalni summit poduzetnika „300 NAJBOLJIH“ je: promovirati ogroman značaj poduzetništva za ekonomski i sveukupan društveni razvoj te doprinijeti razvoju poduzetništva.

SPECIFIČNI CILJEVI

  • Okupiti što veći broj uspješnih i vodećih poduzetnika iz zemalja srednje i jugoistočne Europe s fokusom na regiju Zapadnog Balkana;
  • Prezentirati stanje poduzetništva u regiji srednje i jugoistočne Europe danas, te ukazati, kako na mogućnosti razvoja, tako i na ograničenja u mogućem i potrebnom razvoju;
  • Promovirati i nagraditi najuspješnije te ukazati na značaj njihovog djelovanja i stvaralaštva u korist razvoja cjelokupnog društva;
  • Razvijati projekt „Stvaratelji za stoljeća“ - u cilju promocije i nagrađivanja najuspješnijih poduzetnika te onih osoba i organizacija koje doprinose razvoju, promociji i investiranju u poduzetništvo na području srednje i jugoistočne Europe – sve u cilju promocije i nagrađivanja najzaslužnijih za razvoj poduzetništva. Pri tome, potrebno je posebnu pažnju obratiti na razvoj novih ideja, kreativnosti i inovacija u poduzetništvu.
  • Intenzivno razvijati Mrežu mladih poduzetnika (MMP) srednje i jugoistočne Europe „4E – EKONOMIJA, ENERGIJA, EKOLOGIJA, EUROPA 2050“ ;
  • Realizacijom Summita „300 NAJBOLJIH“ u kontinuitetu, razvojem MMP 4E, dodjeljivanjem adekvatnih nagrada i priznanja u poduzetništvu te drugim projektima, stvoriti osnovne preduvjete da se značaj poduzetništva, te njegov neupitan doprinos ekonomskom i društvenom razvoju, u budućnosti promoviraju i unaprjeđuju dugoročno i u kontinuitetu.

OČEKIVANI REZULTATI

Rezultati koje očekujemo od Regionalnog summita poduzetnika „300 NAJBOLJIH“ su:

  • Prepoznatljivost tržišta regije Zapadnog Balkana kao poželjne tržišne i investicijske poduzetničke destinacije;
  • Bolja prepoznatljivost konkretnih proizvoda i usluga nastalih u poduzetničkom sektoru na prostorima uže regije;
  • Bolji poslovni rezultati poduzetničkog sektora uže regije, u periodu koji slijedi;
  • Unaprijeđen kvalitet poduzetničkih proizvoda i usluga na području zemalja uže regije;
  • Kvalitetnija i raznovrsnija ponuda poduzetničkih proizvoda i usluga na području zemalja uže regije;
  • Kvalitetnija međusobna suradnja poduzetnika na području zemalja uže regije te sinergijsko djelovanje na trećim tržištima;
  • Raznovrsniji izvori snabdijevanja potrebnim sirovinama, repromaterijalom i energentima;
  • Educiraniji i kompetentniji poduzetnici, menadžeri i zaposlenici u poduzetničkom sektoru na području zemalja uže regije.

Zašto naziv „300 NAJBOLJIH“ ?

Imajući u vidu kvalitet sadržaja i značaj glavnog cilja projekta, odlučeno je da na Summitu trebaju sudjelovati najznačajniji poduzetnici iz regije. Uvažavajući prethodno, kao i značaj poduzetništva te odgovornost i težinu poduzetničkog poziva na (uglavnom) neuređenom tržištu jugoistočne Europe, Summit je nazvan „300 NAJBOLJIH“.

Nazivom „300 NAJBOLJIH“, organizatori nemaju pretenzije da na Summitu okupe zaista 300 najboljih poduzetnika iz regije, jer takvo zvanično rangiranje ne postoji – te se ne zna ko su zaista najbolji među najboljim poduzetnicima. Pored toga, takvim opredjeljenjem nije se željela praviti segregacija među poduzetnicima te „zatvoriti vrata“ i svim drugim malim i velikim poduzetnicima, koji bi željeli sudjelovati na Summitu...

Nazivom „300 NAJBOLJIH“ želi se asocirati na 300 Spartanaca – istoimeni film (snimljen 1962. g.), u kojem se 300 grčkih Spartanaca (današnji poduzetnici) bore protiv perzijske vojske - gotovo beskonačnog broja (današnje vlade / državne administracije koje ne uspijevaju da kreiraju ambijent za lakše i uspješnije poslovanje poduzetnika a na dobrobit cjelokupne zajednice). U filmu, unatoč slabim izgledima, Spartanci ne žele bježati niti se predavati brojčano daleko nadmoćnijem neprijatelju, čak iako to znači njihovu sigurnu smrt. Film odiše hrabrošću i odlučnošću Spartanaca, što je i jedna od najvećih odlika današnjih poduzetnika.


MEĐUNARODNI EKONOMSKI FORUM PERSPEKTIVE

Dubrovnik – Zagreb – Sarajevo – Tuzla - Banja Luka
Beograd - Podgorica – Skoplje - Celje

e-mail:
www.perspektive.com.hr
Hrvatska: +385 91 905 99 52
BiH: +387 63 / 283 – 411
Uz Jadransku cestu 40, 20 230 Dubrovnik, Hrvatska.